Garantia legala Amazon

Pentru fiecare produs comercializat de Amazon acesta aplica o asa numita: Garantie Legala. Aceasta garantie legala este specifica fiecarei tari si este stabilita prin Codul civil respectiv. Se aplica acolo unde are sediul platforma Amazon de pe care se face comanda. Este valabila pentru 24 de luni de la data comenzii.

Adica se aplica conform legislatie din Italia, Germania, Anglia, Spania sau Franta. Garantia legala este reglementata de normele juridice privind comertul din tara respectiva. Si cum ne aflam in Uninunea Europeana, aceste garantii sunt de obicei uniformizate intre ele, diferentele fiind mici.

Ce face Garantia Legala?

Garantia Legale Amazon
Garantia Legala Amazon

Garantia legala protejează cumparatorul de nerespectarea sau nonconformiatea contractului de vânzare. Practic cand un client cumpara un bun, indiferent daca online sau dintr-un magazin fizic, un contract de vanzare „virtual” este semnat intre vanzator si cumaprator.

Acest contract cuprinde conditiile generale stabilite de lege in ceea ce priveste tranzactia efectuata. Chair daca acest contract nu exista fizic, el exista tacit.

Amazon aplica acest contract la orice tranzactie efectuata pe site-urile sale. Acest contract prin care se stabileste Garantia legala este rechemat cand, de exemplu, un produs funcționează necorespunzător sau nu poate fi utilizat în conformitate cu metodele declarate de către vânzător sau în scopurile pentru care aceleași tip de produse sunt utilizate în general. Sau care nu are caracteristicile sau calitățile promise de către vânzător si nu răspunde la utilizarea pentru care l-ați achiziționat.

La acest tip de garantie legala, care tuteleaza cumaparatorul din punct de vedere legal la orice achizitie, se adauga de obicei si alte tipuri de garantii particulare oferite de Amazon sau chiar de catre vanzatorii din Marketplace Amazon.

Cine are dreptul la garanția legală?

Garanția legală se aplica in primul rand acelui consumator care cumpara produse pentru scopuri non-comerciale. De exemplu, dacă achiziționezi un laptop exclusiv pentru uz personal, ai dreptul la garanția legală. Pe de altă parte, dacă iți cumperi un laptop pentru a-l folosi în munca ta, garanția legală nu se aplică. In schimb se aplica o garantie comerciala.

Pentru a afla mai multe despre orice garanții comerciale și / sau acoperirea oferita de asigurarea aditionala oferita în legătură cu un anumit produs, poti consultați pagina produsului pe site-ul Amazon sau poti contacta direct vanzatorul prin intermediul contului tau de pe site-ul Amazon.

De retinut că Amazon nu determină termenii garanțiilor convenționale ale producătorului sau ale terților, sau diferitele strategii comerciale puse în aplicare de către acești subiecți si garantiile suplimentare oferite de acestia.

Împotriva cui poti reclama Garanția legală?

Dacă esti un consumator privat poti beneficia de garanția legală împotriva celor care ti-au vândut produsul, chiar dacă acesta este altul decât producătorul. Pentru produsele achiziționate de la Amazon responsabil este el însuși: Amazon. Pentru produsele vândute de către terțele părți in Marketplace Amazon, garanția legală este responsabilitatea acelui vanzator tert si Amazon nu are nicio responsabilitate în acest sens.

Ce drepturi îti dă Garanția legală?

În cazul în care produsul pe care l-ai comandat este defect esti acoperit de legea Garantieii Legale. Aceasta lege iti da dreptul sa-l inapoiezi fara sa sustii nicio cheltuaiala suplimentara.

Ai dreptul la o reducere de preț sau rezilierea contractului, în următoarele cazuri:

  • dacă înlocuirea sau repararea produsului nu sunt posibile sau sunt excesiv de scumpe;
  • în cazul în care vânzătorul nu a efectuat nicio reparație sau nu a inlocuit produsul într-o perioadă rezonabilă de timp;
  • dacă înlocuirea sau repararea produsului ti-a cauzat dezavantaje majore raporate la scopul pentru care l-ai cumparat.

Ce rol are Amazon?

Amazon ofera pe cont propriu o garanție comercială suplimentara anumitor active ale produselor sale directe: pentru produsele Kindle poti găsi termenii și condițiile garanției comerciale pe site-ul Amazon. În aceste cazuri, se adaugă garanția comercială Amazon care este suplimentara garantiei legale sau speciale oferite de vanzatorul tert.

In plus gestioneaza comunicarea intre cumparator si vanzator cand tranzactia este facuta in Marketplace Aamzon, fiind cel care la urma va lua o decizie in cazul in care nu se ajunge la nicio intelegere.

Ce trebuie să faci în cazul în care există o lipsă de conformitate a produsului?

Pentru a beneficia de service în garanție pentru produsele comercializate de Amazon UE Sarl și produse de Kindle, puteți contacta Serviciul Clienți al Amazonu-ului.

Trebuie retinut că, în caz de înlocuire, Amazon va livra un produs de înlocuire într-un termen rezonabil și ti se va cere sa-l returnezi pe cel defect in termen de 30 de zile de la data la care ai primit notificarea Amazon cu cererea de restituire.

Pentru a face lucru ai nevoie sa imprimezi o eticheta de restituire generata automata pe care o poti descarca de pe site-ul Amazon urmand indicatiile pe care acesta ti le da in faza de gestionare a reclamatie.

Pentru a vă exercita drepturile de garanție și de asistență, vă recomand să păstrați o copie a chitanței sau facturii de achiziție pe care o puteti descarca din contul Dvs Amzon.

Lasă un comentariu