Garantia Amazon de la A la Z. Cum functioneaza?

Amazon are ca obiectiv principal si indiscutibil garantia la 360 de grade a tuturor comenzilor facute pe site-urile sale.

Nu ar mai fi ajuns asa de mare daca s-ar fi jucat cu seriozitatea. De aceea Amazon a creat un serviciu de garantie aditional Garantiei legale, care se numste Garantia de la A la Z.

Garantia Amazon de la A la Z
Garantia Amazon de la A la Z

Aceasta garantie se aplica oricarei comenzi facute pe site-ul Amazon, nu conteaza adaca Amazon Retail sau Amazon Marketplace! Conditia principala este ca plata sa fie facuta pe site-ul Amazon si nu altundeva.

Garantia de la A la Z tuteleaza in cazul de intarziere a livrarii sau in cazul in care produsul este defectos sau nonconform descrierii de pe site-ul Amazon.

Cifra maxima pe care Amazon o decalara acoperita pentru Garantia de la A la Z este de 8 mii de euro. Dar si pentru cheltuieli mai mari Amazon ofera acest tip de garantie, doar ca reclamarea ei are o procedura diferita: Amazon vrea sa fie contactat separat daca cifra contestata depaseste aceasta suma. In aceasta suma garantata de catre Amazon se regaseste si costul transportului.

Conditii si timpi pentru a trimite o reclamatie Amazon-ului!

Daca aveti probleme cu produsul pe care l-ati cumaparat pe Amazon, puteti tirmite o reclamatie in unul di aceste cazuri:

  • Ati contact vanzatorul (Amazon Marketplace), prin intermediul Contului Dvs pe site-ul Amazon! (Nu raspundeti si nu dati datele Dvs nimanui in afara platformei Amazon, chiar daca vi se spune ca sunt necesare pentru a va schimba, retrimite sau controla ce s-a intamplat cu produsul Dvs! Pierdeti garantia Amazon!).
  • Ati dat 2 zile de timp vanzatorului sa raspunda!
  • Cerera Dvs respecta o conditie din cele din lista de mai jos:
  1. Vanzatorul nu a livrat comanda in 3 zile succesive la data prevazuta pentru livare, sau in 30 de zile de la plasare comenzii!
  2. Produsul pe care l-ati primit este stricat, rupt sau nu este conform cu descrierea pe care ati citit-o pe site-ul Amazon. Sau poate chiar ai schimbat idea si vrei sa renunti la ce ai cumparat!

Va trebui sa va informati bine despre politica de restituire a Amzon-ului! Daca vanzatorul nu v-a dat banii inapoi, sau vi i-a dat dar mai putini, va trebui sa:

  • Contacteti vanzatorul prin intermediul contului Dvs de pe site-ul Amazon pana la 30 de zile dupa ce ai primt produsul;
  • Va trebui sa retrimiteti produsul in termen de 14 zile de la data la care v-ati pus de acord cu vanzatorul.
  • Ati cumparat un produs de la un vanzator international iar acesta nu v-a dat o adresa in tara in care ati plasta comanda pe Amazon la care sa puteti sa-i trimiti produsul inapoi, nu v-a dat o eticheta pentru restituire si nu a efectuat rembursarea complecta fara sa ceara restituirea produsului in prealabil.
  • Ati platit mai mult decat ceea ce a fost afisat pe site-ul Amazon la momentul plasarii comenzii. De exemplu costuri mai mari decat pretul de pe Amazon, costul mai mari pentru trasport decat cel de pe Amazon, sau costuri mai mari pentru vama in cazul unei livrari directe in cadrul UE.
  • Nu au tre cut 90 de zile de la data livrarii.

 Imporatant!

Daca refuzati pachetul in momentul in care va ajunge, nu puteti sa faceti nicio reclamatie!

Deasemnea, Garantia de la A la Z nu se aplica daca descoperiti ca produsul are defecte dupa ce trec 30 de zile de la data la care v-a fost livrat.

Garantia de la A la Z este o garantie in plus care se adauga la Garantia legale!

Restricții privind depunerea reclamației!

Garanția de la A la Z nu se aplică acestor articole și în următoarele situații:

• Articole a căror vânzare este interzisă pe Amazon.
• Plățile efectuate cu cărți de credit pentru care banca a inițiat un proces de retituire a sumei cheltuite deoarece titularul cardului a contestat plata facuta.
• Daune sau pierderi datorate livrării articolelor din vina unui transportator (responsabilitaea este a transportatorului in acest caz. Amazon va va indica cine a efectuat transportul si ce vina are).
• Articolele din categoria Frumusete si Sanatate care au fost deschise de Dvs si care nu sunt deteriorate, defectoase sau incorecte.
• Elemente din cateogria Facut manual, care nu sunt defecte, deteriorate sau incorecte.

Reclamatie respinsa!

Reclamațiile nu pot fi acceptate din mai multe motive.

  • Elementul primit a coincis cu cel descris de vânzător.
  • Produsul a fost livrat iar vânzătorul a furnizat dovada livrării.
  • Clientul nu a răspuns solicitării pentru mai multe informații privind motivul reclamtiei.
  • Ați cerut restituirea sumei la institul Dvs de credit care v-a eliberat cardul!
  • Clientul nu a vrut să returneze articolul vânzătorului.
  • Amazon a evaluat reclamația ca neadecvată.

Trimiteti o Reclamatie!

Dacă ați efectuat o comandă pe Amazon Marketplace, puteți depune o reclamație în baza Garanției de la A la Z din secțiunea Comenzi din Contul meu.

Pentru a trimite o plângere în cadrul Garanției de la A la Z:

  1. Vizitați Contul meu de pe Amazon.
  2. Găsiți comanda și faceți clic pe Trimiteți o reclamatie.
  3. Introduceți informațiile solicitate și faceți clic pe Raportare problemă. Rețineți că solutionarea unei plângeri poate dura până la două săptămâni de la deschidere acesteia.

Afișează starea reclamtiei.

Pentru a urmări starea reclamației trimise pentru comenzile pe Amazon, mergeți la comanda Contul meu.

Pentru a vedea starea plângerii:

  • Vizitați Comenzile mele.
  • Găsiți comanda și faceți clic pe Trimiteți o reclamtie. Aici va fi afisata starea reclamației dvs.

Notă: procesarea plângerilor poate dura până la două săptămâni după deschiderea lor.

Retrage o reclamatie!

Puteți retrage sau anula o reclamație în temeiul Garanției de la A la Z din secțiunea Comenzi din Contul meu.

Pentru a retrage o reclamație pentru comenzi plasate pe Amazon:

  • Vizitați Cuntul Meu, comenziile mele,
  • Găsiți comanda și apoi dați clic pe Trimiteți o reclamație situată în partea dreaptă a paginii de comenzii.
  • Urmați instrucțiunile pentru a explica motivul reclamației, specificând solicitarea de re-emitere a creditului care trebuie făcut pe cardul Dvs de credit.
  • Faceți clic pe Retragere Reclamatia pentru a vă retragere cererea.

În timpul evaluării plângerii, Amazon va poate contacta pentru a cere mai multe detalii. De asemenea, este posibil ca Amazon sa contacteze si vânzătorul pentru a-l încuraja să interacționeze direct cu Dvs.

Contestarea unei Reclamatie Respinsa!

Dacă reclamația dvs. din Garanția de la A la Z nu a fost acceptată puteți contesta decizia în secțiunea comenzi din Contul meu.

Pentru a contesta o plângere nesatisfăcută:

  • Vizitați Contul meu, comenzile mele.
  • Găsiți comanda și faceți clic pe Trimiteți o plângere.
  • Faceți clic pe Contesteaza decizia și urmați instrucțiunile date.
  • Faceți clic pe Contesteaza decizia pentru a finaliza solicitarea.

Concluzie!

Amazon ofera aceasta garantie numita de la A la Z pe langa cea legala, pentru ca toti clientii sai care cumpara de pe platformele Amazon sa beneficeze de asistenta maxima si sadisfactia sa fie complecta!

Lasă un comentariu