Cum este structurat Amazon?

Amazon este structurat mai inainte de toate ca o piata virtuala! De la un magazin online care s-a ocupat doar de carti la inceput, ideatorul sau Jeff Besoz a avut genialitatea de a-l transforma in ce mai mare piata virtuala la nivel mondial – online!

Inainte sa Ebay luase mare viteza dar Amazon acum este de neajuns. Acum structura Amazon este aproape perfecta si include un instrument mondial, flexibil si usor de folosit pentru vanzari de bunuri la nivel global!

 

Amazon Retail vs amazon Marketplace                  Amazon Retail vs Amazon Marketplace

Amazon este teoretic structurat in trei parti:

  • Genuin Amazon. In acesata categorie sint incluse produsele originale Amazon. Cartile, ebook-urile si produsele digitale. Acest aspect al Amazon-ului este doar o treaba interna a sa care nu intreseseza pe client.

 

  • Amazon Retail. In acest caz Amazon functioneaza exact ca orice magazin fizic normal. „Cumapara” produse la en-gros si le revinde cu adaous comercial. ( in realite e mai comlpicat decat atat: Amazon face acorduri separate cu orice furnizor principal). In aceasta categorie vom gasi brandurile: Apple, Samsung, Nike etc. Dar si furnizori mai mici. In acesta varianta Amazon se ocupa de tot ceea ce inseamna vanzare, livarare, customer sodisfaction, etc!

 

  • Amazon Marketplace! Asa cum spune si numele aceasta este piata adevarata virtuala creata de Amazon! Practic Amazon este tarba de la piata in acest caz unde fiecare isi expune marfa asteptand clientii!

Amazon Retail vs. Amazon Marketplace: Care este diferența?

Amazon este cea mai mare platforma de vanzari online la ora actuala din toata lumea. Este un retailer direct, adica vinde produsele sale, si este un reseller, adica vinde produsele altora.

Ca distribuitor, marcă sau comerciant cu amănuntul, Amazon Retail și Amazon Marketplace sunt două canale diferite incorporate in aceeasi platforma care expun milioane de produse la cele 310 de milioane de clienți activi Amazon din întreaga lume.

Amazon Retail

Amazon Retail funcționează similar ca toate magazinele de dimensiuni mari și este foarte asemănător cu orice lant de vanzare comerciala cu amănuntul sau en-gros.

Desi vinde in majoritate produsele altora si in acest caz, Amazon este cel care „cumpara” produsul (plateste doar dupa ce acesta a fost vandut), il gestioneaza, il vinde si se ocupa de logistica livrarii.

Furnizorii negociază prețurile en-gros pentru articolele pe care Amazon le achiziționează. În acest caz, vânzătorul se concentrează numai pe menținerea unui client fericit si dispus sa cumpere.

Amazon face tot restul. Marjele de preturi sunt setate, produsul este vândut direct către Amazon, ordinul este trimis către centrul de implementare și tranzacția este facuta.

Returnările sunt trimise înapoi către Amazon, nu către furnizor. De obicei, produsele Amazon Retail nu concurează unul cu altul pentru cosul de cumpărături. Amazon Retail este excelent pentru produsele de înaltă performanță.

Amazon Marketplace

Amazon Marketplace este platforma care permite oricui să vândă direct utilizatorului final sau clientului online. Amazon primește un comision pentru fiecare vânzare. Vânzătorul preia responsabilitățile de comercializare și își administrează prețurile.

Unii furnizori folosesc Marketplace pentru a introduce noi produse cu un control mai mare asupra prețurilor. Este de asemenea o modalitate bună de a vinde produse în mișcare lentă, cum ar fi modele de anul trecut sau accesorii. Vanzarile pe Amazon Marketplace se executa in două modele:

 

  • Comerciantului (sau vanzatorulu) își asumă responsabilitatea și cheltuielile de transport către consumator. În mod prestabilit, produsele expediate de către comercianți nu sunt eligibile pentru Prime, cu excepția comercianților cu operațiuni de execuție dovedite si clare pentru Amazon.

 

  • Amazon (sau vânzătorul in acest caz) folosește logistica sa care este mult mai de performanță pentru a trimite cantități mai mari de produse comandate către centrele Amazon raspandite in tara respectiva. (Nu si in Romania, in Romania Amazon nu are centre de distributie deschise si livrarea comenzilor este facuta de catre curierii partener ai Amazonului).

Amazon poate sa ceara in plus taxe de publicitate pentru vânzări. Se pot aplica taxe de depozitare, taxe de expediere și alte taxe. Vânzătorul este responsabil pentru asigurarea stock-ului de produse in centrele logistice ale Amazon-ului astfel încât produsele să mențină o prezență constanta in depozit.

Puterea Amazon-ului!

Amazon Marketplace și Amazon Retail joacă un rol important în furnizarea tuturor articolelor de zi cu zi și mai greu de găsit in tari cum este America dar si in state din vestul Europei unde s-a format deja o cultura a cumparaturilor online.

Amazon Marketplace este o colecție de comercianți cu amănuntul și vânzători independenți care își vând produsele prin intermediul sistemului Amazon.

Acești vânzători cu amănuntul utilizează serviciile Amazon cum ar fi promovarea și gestionarea logistica iar în schimb plătesc Amazon-ului un procent din vanzari.

Foarte adesea, comercianții cu amănuntul din Marketplace pot merge dincolo de frontierele nationale pentru a accesa noi piețe prin vânzarea produselor lor în întreaga lume prin intermediul infrastructurii Amazon.

Romania si Amazon-ul ca piata mondiala!

Acest lucru este foarte vizibil la ora actuala in Romania unde multi incearca sa-si construiasca o afacere din cumaparea produselor ieftine din China de exemplu si vinzarea lor in vest.

În multe cazuri consumatorii nu vor ști nici măcar că achiziționează de la un vânzător Marketplace, cu excepția cazului în care aceștia urmăresc cu atenție explicatiile produsului pe pagina de comanda.

Există o notă pe ecran despre cine va livra produsul dar aceasta este ușor de trecut cu vederea daca nu suntem interesati de aceasta diferenta.

Pentru clientii Amazon din vest acest lucru este mai usor identificabil in momnetul plasarii comenzii cand sistemul Amazon le spune uneori ca produsul nu poate beneficia de abonamentul Prime.

Exact din acesta cauza produsul este vandut, gestionat si livrat de altii si nu de Amazon care pune la dispozitie doar interfata online. In America de exemplu este absolut normal. Si in Europa de vest clientii Amazon nu sunt mai deloc interesati de cine vinde produsul atata timp cat acesta este pe site-ul Aamzon. Faptul ca un produs nu se califică pentru Prime nu împiedică cumpărătorii sa-l cumpere.

Aproape jumătate din produsele comandate și expediate prin Amazon provin de la vânzători din Marketplace. Valoarea lor ajunge în total la vânzări de 132 miliarde de dolari în fiecare an si este in continua crestere.

Experiența Amazonului.

Amazon pune mult pret pe UX (User experience). Adica nu este important deloc faptul că produsul sau produsele sunt cumparate de pe Amazon Retail sau Amazon Marketplace iar clienul are in fata sa aceeasi interfata online.

Vanzare de pe platforma Amazon are scopul principal de a sadisface consumatorul in asa fel ca acesta nici macar sa nu realizeze ca a cumparat de la Amazon Retail sau de la Amazon Marketplace.

Paginile de comanda produselor, opțiunile de expediere și procesul de plată sunt în mare parte aceleași indiferent de unde provin aceste produse. Este doar diferit the backend-ul, adica partea din spate – cine oferă produsul, cine primește plata, cine gestioneaza logistica si face transportul catre consumatorul final, și așa mai departe.

Pentru comercianții cu amănuntul și furnizorii care doresc să vândă prin Marketplace sau prin Retail, accesul acestora la frontend nu trebuie să fie print-un canal separat, sigilat unul de celalant.

Furnizorii sau resellerii se pot conecta la o singură rețea de gestiune Amazon prin care pot comunica si gestiona afacerea lor pe Amazon Retail sau Marketplace, consolidând astlef canalele de vanzare (daca au mai multe), intr-un singur punct avantajos.

Fie că este vorba de Marketplace sau Retail, Amazon este doar un canal de marketing pentru comercianții cu amănuntul, furnizorii și comercianții en-gros.

In practica este o șansă enorma de a vinde produse pe o platformă care a avut si continua sa aiba un mare succes in lumea intreaga.

Marketplace este o modalitate de a vinde direct consumatorilor finali fără a investi într-un magazin de cărămizi și mortar si fara a construi un portal de e-commerce de la zero.

De aceea se pot gasi oferte si preturi care sunt foarte dificil de gasit altundeva, chiar si online .

Pentru cumparatori, Amazon reprezinta de asemenea o mare oportunitate. De a gasi produse la preturi imposibil de gasit in Romania, si nu in putine cazuri de a gasi chair produse imposibil de gasit oriunde altundeva!

 

Summary
Review Date
Reviewed Item
Amazon Retail vs Amazon Marketplace
Author Rating
51star1star1star1star1star

Lasă un comentariu